Bemiddeling is één van de oudste en meest natuurlijke manieren om conflicten op te lossen.
Conflicten zijn overal…
en van alle tijden. De wijze waarop die worden behandeld, verandert in de tijd. Het is nog altijd zo, dat eerst de betrokkenen zelf een poging doen om het conflict samen op te lossen.
Maar wat te doen als dat niet lukt? Wat te doen als partijen niet langer bereid zijn het gesprek aan te gaan? De praktijk toont drie veelgekozen opties: niets doen en de situatie maar accepteren, een advocaat onder de arm nemen of kiezen voor bemiddeling.

Discussies tussen medewerkers
Vastgelopen gesprekken tussen leidinggevende en medewerkers
- Teams waar de samenwerking muurvast zit
- Preventie van Burn-Out en Bore-Out
- Pesten op het werk
Individuele coaching en bemiddeling
DUURZAAM – EFFECTIEF – SNEL
Kansen om te groeien
Waar er mensen zijn, is er communicatie en zullen er meningsverschillen ontstaan. Deze verschillen hoeven niet lastig of negatief te zijn wanneer je er constructief mee aan de slag gaat. Bemiddeling kan hierin ondersteunend zijn.
Conflicten zijn meningsverschillen die, als ze goed worden aangepakt, ontwikkelingskansen en uitdagingen bevatten. Ze verplichten ons om onszelf te gaan heruitvinden. Door het bevorderen van conflictvaardigheden waarbij mensen zelf met deze meningsverschillen aan de slag te kunnen gaan, kan er een conflictarme werkomgeving ontstaan.

“Bevorderen van conflictvaardigheid is bouwen aan een conflictarme omgeving”

Bemiddeling op het werk
Door te werken aan de conflictvaardigheid van medewerkers en het ontwapenen van conflicten door bemiddeling, kun je als bedrijf werken aan jouw conflictbestendigheid. Daarnaast is het belangrijk constructief om te gaan met spanningen en onenigheid. Onopgeloste conflicten zorgen er vaak voor dat jouw beste medewerkers de onderneming verlaten.
Bemiddeling is erop gericht om de partijen zodanig te begeleiden en te ondersteunen zodat ze zelf tot een gezamenlijke oplossing kunnen komen. Verstoorde relaties worden hersteld en er is terug een constructieve samenwerking mogelijk.

Vermindering van stress en ziekteverzuim
Lagere personeelskosten
- Verhoogde prestaties medewerkers
- Verbeterde balans werk/privé
Positieve bijdrage aan het bedrijfsimago
- Vlottere samenwerking tussen leidinggevenden en hun teams
- Preventie tegen burn-out en bore-out